Φανάρι: Εκκοσμίκευση και σκάνδαλο.

Φανάρι: Εκκοσμίκευση και σκάνδαλο. Του Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου Η κατηφόρα του Φαναρίου στην εκκοσμίκευση δεν έχει τέρμα και οι ενέργειές του προκαλούν σκάνδαλο και διχασμό σε όλη την Ορθοδοξία. Η δοκιμαζόμενη Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία εόρτασε με πνευματικότητα, ιεροπρέπεια και τη συμμετοχή πολλών δεκάδων χιλιάδων πιστών τα 1030 χρόνια από την, με πρωτοβουλία του Αγίου και ισαποστόλου πρίγκιπα Βλαδίμηρου, βάπτιση στον Δνείπερο των Ρως, κοινών προγόνων των σημερινών Ρώσων, Λευκορώσων και Ουκρανών. Για τον εορτασμό αυτόν εκ μέρους της Ουκρανικής Εκκλησίας εγκαίρως επεδόθη πρόσκληση στον κ. Βαρθολομαίο, να αποστείλει αντιπροσωπεία του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως στο Κίεβο για τον εορτασμό. Αντιπροσωπεία του Φαναρίου, υπό τον Γαλλίας Εμμανουήλ, μετέβη στην πρωτεύουσα του Κιέβου, αλλά όχι ως εκκλησιαστική, αλλά ως διπλωματική – κοσμική αντιπροσωπεία. Αγνοώντας την πρόσκληση της Ουκρανικής Εκκλησίας ικανοποίησε την πρόσκληση του Προέδρου της Ουκρανίας Ποροσένκο!!!Το Φανάρι μετέτρεψε δηλαδή μια καθαρά εκκλησιαστική και ενωτική εκδήλωση σε μια διχαστική πολιτική πράξη. Η βάπτιση των Ρως δεν είναι πολιτική πράξη, είναι βαθιά εκκλησιαστική και πνευματική. Το Φανάρι την αλλοίωσε και την μετέτρεψε σε κοσμική ενέργεια. Η Εκκλησία στην Ουκρανία είναι μία και αυτή αναγνωρίζεται από όλους τους Ορθοδόξους. Το Φανάρι δεν μπορούσε και δεν έπρεπε να την αγνοήσει. Το έκανε. Έτσι έδειξε αντιεκκλησιαστικό φρόνημα και υποταγή σε πολιτικές και εθνικιστικές σκοπιμότητες. Μία ακόμη απόδειξη της εκκοσμίκευσης, που έχει κυριεύσει το Φανάρι στο Ουκρανικό, είναι οι λόγοι που αντάλλαξαν ο Πρόεδρος Ποροσένκο και ο Μητροπολίτης Γαλλίας. Ο μεν Ουκρανός πολιτικός ηγέτης μίλησε πολιτικάντικα, αφού επιδιώκοντας να διακόψει εκκλησιαστική παράδοση αιώνων και να επιτύχει στο σχέδιό, που από τον 16ο αιώνα απεργάζονται ο Πάπας και η Δύση, τη διάσπαση δηλαδή των Ρως, τώρα θυμήθηκε ότι «η μητέρα Εκκλησία των Ουκρανών είναι αυτή της Κωνσταντινούπολης»… Ο δε μητροπολίτης Γαλλίας απάντησε ότι το Φανάρι ανακάλυψε όλα τα ιστορικά έγγραφα που αποδεικνύουν ότι η Ουκρανία ανήκει στο Φανάρι… Τώρα και αυτό τα ανακάλυψε… Προφανώς ο Σεβ. Γαλλίας υπονόησε ότι το Φανάρι μεθοδεύει τρόπο να ανακηρύξει την Αυτοκεφαλία της Ουκρανικής Εκκλησίας (Σημ. Ποιάς από τις τέσσερις υπάρχουσε;;;;), χωρίς να χρειάζεται η πρόταση της κανονικής Ουκρανικής Εκκλησίας, ούτε η πρόταση του Πατριαρχείου της Μόσχας, ούτε κοινή και ομόφωνη συναίνεση όλων των κατά τόπους Ορθοδόξων Εκκλησιών. Θα ανοίξει τον ασκό του Αιόλου μόνο Του, ως έχον την δικαιοδοσία, που κάπου κάπως την ανακάλυψαν (Σημ. Μάλλον την εφεύραν…), οι θεολόγοι σύμβουλοί του. Αλήθεια ο καθηγητής κ. Φειδάς τι λέγει επ’ αυτών; Μακάρι ο άνθρωπος να είναι καλά στην υγεία του και να ομιλήσει για τα τεκταινόμενα στην Ουκρανία. Γιατί οφείλει να ομιλήσει, επειδή λέγεται ότι εκείνος, που έχει ασχοληθεί και με την ιστορία της Ρωσικής Εκκλησίας, ετοιμάζει το κείμενο του Τόμου της Αυτοκεφαλίας της Ουκρανικής Εκκλησίας…. Πάντοτε ο κ. Φειδάς έλεγε, ότι κοιτάζει το συμφέρον της Εκκλησίας… Τώρα, στα έσχατα του βίου του, διερωτάται κανείς αν είναι πράξεις ευθύνης και εκκλησιαστικής συνειδήσεως αυτά που συμβουλεύει, αν συμβουλεύει, τον Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο; Και συμφωνεί με τον Μητροπολίτη Περγάμου, ότι το Φανάρι μπορεί αυθαιρέτως να ενεργεί, με τη λογική ότι αυτές οι εκκοσμικευμένες του ενέργειες θα επιβληθούν κάποιαν ημέρα, αγνοώντας την πραγματικότητα, το τι δηλαδή σημαίνει η Ουκρανία για τη Ρωσία εκκλησιαστικά; Στώμεν καλώς κύριε Φειδά.-



Του Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου

Η κατηφόρα του Φαναρίου στην εκκοσμίκευση δεν έχει τέρμα και οι ενέργειές του προκαλούν σκάνδαλο και διχασμό σε όλη την Ορθοδοξία. Η δοκιμαζόμενη Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία εόρτασε με πνευματικότητα, ιεροπρέπεια και τη συμμετοχή πολλών δεκάδων χιλιάδων πιστών τα 1030 χρόνια από την, με πρωτοβουλία του Αγίου και ισαποστόλου πρίγκιπα Βλαδίμηρου, βάπτιση στον Δνείπερο των Ρως, κοινών προγόνων των σημερινών Ρώσων, Λευκορώσων και Ουκρανών.



Για τον εορτασμό αυτόν εκ μέρους της Ουκρανικής Εκκλησίας εγκαίρως επεδόθη πρόσκληση στον κ. Βαρθολομαίο, να αποστείλει αντιπροσωπεία του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως στο Κίεβο για τον εορτασμό. Αντιπροσωπεία του Φαναρίου, υπό τον Γαλλίας Εμμανουήλ, μετέβη στην πρωτεύουσα του Κιέβου, αλλά όχι ως εκκλησιαστική, αλλά ως διπλωματική – κοσμική αντιπροσωπεία. Αγνοώντας την πρόσκληση της Ουκρανικής Εκκλησίας ικανοποίησε την πρόσκληση του Προέδρου της Ουκρανίας Ποροσένκο!!!Το Φανάρι μετέτρεψε δηλαδή μια καθαρά εκκλησιαστική και ενωτική εκδήλωση σε μια διχαστική πολιτική πράξη. Η βάπτιση των Ρως δεν είναι πολιτική πράξη, είναι βαθιά εκκλησιαστική και πνευματική. Το Φανάρι την αλλοίωσε και την μετέτρεψε σε κοσμική ενέργεια. Η Εκκλησία στην Ουκρανία είναι μία και αυτή αναγνωρίζεται από όλους τους Ορθοδόξους. Το Φανάρι δεν μπορούσε και δεν έπρεπε να την αγνοήσει. Το έκανε. Έτσι έδειξε αντιεκκλησιαστικό φρόνημα και υποταγή σε πολιτικές και εθνικιστικές σκοπιμότητες.



Μία ακόμη απόδειξη της εκκοσμίκευσης, που έχει κυριεύσει το Φανάρι στο Ουκρανικό, είναι οι λόγοι που αντάλλαξαν ο Πρόεδρος Ποροσένκο και ο Μητροπολίτης Γαλλίας. Ο μεν Ουκρανός πολιτικός ηγέτης μίλησε πολιτικάντικα, αφού επιδιώκοντας να διακόψει εκκλησιαστική παράδοση αιώνων και να επιτύχει στο σχέδιό, που από τον 16ο αιώνα απεργάζονται ο Πάπας και η Δύση, τη διάσπαση δηλαδή των Ρως, τώρα θυμήθηκε ότι «η μητέρα Εκκλησία των Ουκρανών είναι αυτή της Κωνσταντινούπολης»… Ο δε μητροπολίτης Γαλλίας απάντησε ότι το Φανάρι ανακάλυψε όλα τα ιστορικά έγγραφα που αποδεικνύουν ότι η Ουκρανία ανήκει στο Φανάρι… Τώρα και αυτό τα ανακάλυψε… Προφανώς ο Σεβ. Γαλλίας υπονόησε ότι το Φανάρι μεθοδεύει τρόπο να ανακηρύξει την Αυτοκεφαλία της Ουκρανικής Εκκλησίας (Σημ. Ποιάς από τις τέσσερις υπάρχουσε;;;;), χωρίς να χρειάζεται η πρόταση της κανονικής Ουκρανικής Εκκλησίας, ούτε η πρόταση του Πατριαρχείου της Μόσχας, ούτε κοινή και ομόφωνη συναίνεση όλων των κατά τόπους Ορθοδόξων Εκκλησιών. Θα ανοίξει τον ασκό του Αιόλου μόνο Του, ως έχον την δικαιοδοσία, που κάπου κάπως την ανακάλυψαν (Σημ. Μάλλον την εφεύραν…), οι θεολόγοι σύμβουλοί του.

Αλήθεια ο καθηγητής κ. Φειδάς τι λέγει επ’ αυτών; Μακάρι ο άνθρωπος να είναι καλά στην υγεία του και να ομιλήσει για τα τεκταινόμενα στην Ουκρανία. Γιατί οφείλει να ομιλήσει, επειδή λέγεται ότι εκείνος, που έχει ασχοληθεί και με την ιστορία της Ρωσικής Εκκλησίας, ετοιμάζει το κείμενο του Τόμου της Αυτοκεφαλίας της Ουκρανικής Εκκλησίας…. Πάντοτε ο κ. Φειδάς έλεγε, ότι κοιτάζει το συμφέρον της Εκκλησίας… Τώρα, στα έσχατα του βίου του, διερωτάται κανείς αν είναι πράξεις ευθύνης και εκκλησιαστικής συνειδήσεως αυτά που συμβουλεύει, αν συμβουλεύει, τον Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο; Και συμφωνεί με τον Μητροπολίτη Περγάμου, ότι το Φανάρι μπορεί αυθαιρέτως να ενεργεί, με τη λογική ότι αυτές οι εκκοσμικευμένες του ενέργειες θα επιβληθούν κάποιαν ημέρα, αγνοώντας την πραγματικότητα, το τι δηλαδή σημαίνει η Ουκρανία για τη Ρωσία εκκλησιαστικά; Στώμεν καλώς κύριε Φειδά.-

Πηγή ΑΚΤΙΝΕΣ
Σχόλια